søndag 30. mars 2014

THOMAS ENGER . FANTOMSMERTE




Den Norske Bokdatabasens omtale:
Eks-torpedoen Tore Pulli hevder han er uskyldig dømt for et drap og vil at Henning skal finne den egentlige morderen. Til gjengjeld lover Pulli å fortelle ham hva som skjedde den dagen Hennings sønn døde. Dette er den andre boka om krimjournalist Henning Juul.
Forlagets omtale: Et stort forbryterdrama, og et skritt videre mot løsningen på gåten om hvem som drepte Henning Juuls sønn. Finner du ut hvem som har lurt meg, så skal jeg fortelle deg hva som skjedde den dagen sønnen din døde. Det er beskjeden krimjournalisten Henning Juul får fra den fengslede ekstorpedoen Tore Pulli. Han hevder han er uskyldig dømt for drap, og vil at Henning skal finne den egentlige morderen. Sannheten har aldri vært viktigere for Henning Juul. Og for å finne den, må han bevege seg langt inn i en myteomspunnet og ugjennomtrengelig verden. Samtidig som Henning avdekker flere spørsmål enn svar, er han usikker på om Pulli er til å stole på. Snart går det opp for ham at han må avsløre ikke bare én, men flere drapsmenn. Drapsmenn som aldri har vært farligere. Thomas Engers hjemmeside


Min kommentar:

Jeg valgte denne boka ene og alene ut fra tittelen.  Fantomsmerter har jeg mer enn nok av til daglig, så jeg kan like godt flagge meg som en ekspert på området.  Men heldigvis er det en annen form for fantomsmerter som behandles i boka.

Hovedpersonen, journalisten Henning Juul, er troverdig. Miljøet likeså. Kanskje litt oppbrukt i krimsammenheng, men når man først beveger seg ut blant torpedoer, kroppsbyggere   og anabole steroider, så vet vi hvor det bærer.

Dette er «Høyspenning – Livsfare!!»  Boka er lettlest, og man MÅ bare lese en side til.  Hver eneste side avslutter med en cliffhanger.  Dette liker jeg – og jeg digger ordspillet som har gitt tittelen på boka.
















 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar