søndag 21. juni 2015

DAGENS BOK : SIDSEL DALEN – DØDELIGE DRÅPER



Fra ark.no:
En norsk milliardær kjøper et oljefelt i Amazonas. En toppleder får sjansen til å tjene seg styrtrik. En National Geographicfotograf blir likvidert. En gategutt selger sukkertøy og kokain for å overleve. En hushjelp trenger penger til tomografi for å redde sin hjerneskadde sønn. En underbetalt politimann tar ekstrajobb som leiemorder. En mislykket journalist øyner sitt livs skup. Altfor mye står på spill. Noen må dø. "Dødelige dråper" er en frekk, underholdende, actionpreget og fargesterk thriller om korrupsjon og organisert kriminalitet, kjærlighet og karriere, politikk og presseetikk.
Dette er den første boka om journalisten Mia Mikkelsen.



Min kommentar:

For et debut !

Jeg har aldri lest noe lignende. Dette er så originalt at jeg ble revet med fra absolutt første setning.
Hva er vel mer spennende en norsk oljeindustri? Er den virkelig så ren og miljøvennlig som vi liker å tro?

Vi blir med en journalist til Brasil hvor hun har teften av en god historie, - eller fler. Denne journalisten har problemer både hjemme og på jobb. Jeg blir rasende på hennes vegne, og begriper ikke at hun holder ut med så mange umulige mennesker rundt seg.
Ja, for i denne boka får vi servert flere historier, som alle er like spennende. Dette er så spennende, farverikt, originalt og tidsriktig at jeg knapt får puste. Det ble ingen nattesøvn i natt, for jeg hadde ingen mulighet til å legge fra meg boken.  Etter et par timers søvn så bråvåknet jeg og min første tanke var at nå står jeg opp og leser.  Det var først da jeg kom ned på kjøkkenet at jeg tok en titt på klokka.  Den var 06.40 !!  Jeg hdde sovet ca halvannen time.  Men pytt pytt.  Nå er det lyst hele natta, og man behøver ikke ekstra leselys.

Nå er jeg bare glad for at jeg har hatt denne boken liggende på vent så lenge. Det betyr at jeg kan starte på Sidsel Dalens neste bok nå med en eneste gang. Etter det jeg forstår så skal vi fortsette å følge journalisten Mia Mikkelsen i de neste bøkene. Det er helt ok, for det er ei dame jeg gleder meg til å bli bedre kjent med. Og om du ikke kjenner forfatteren Sidsel Dalen og hennes journalist figur Mia, så er du herved intodusert.

Her finner du boka som  pocket  ,  lydbok på cd  og  til nedlasting  .



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar