tirsdag 23. juni 2015

DAGENS BOK: SIDSEL DALEN – 21 DAGER








Forlagets omtale:

En triller om menneskehandel, grådighet og korrupsjon i oljebransjen. Her møter vi på ny journalist Mia Mikkelsen fra "Dødelige dråper". "21 dager" er en intens og nervepirrende thriller, som strekker seg fra Oslos bakgater til samfunnets rike og mektige. Jakten på sannheten bringer Mia i livsfare.

Min kommentar:


Jeg har fått en ny favorittforfatter. Har lest to bøker av denne dama de siste tre dagene. Dette er virkelig høyspenning. Det er tydelig at forfatteren har kunnskaper om oljenæringen. Noe jeg ikke har. Derfor har det vært så interessant å følge Dalens hovedperson, journalisten Mia Mikkelsen, i disse to spennende krimbøkene. Nå håper jeg inderlig at norske oljeselskaper drivere rent og ryddig i motsetning til de vi får presentert i bøkene om Mia. 


Forfatteren klarer på en finurlig måte å koble flere typer kriminalitet sammen med politikk og oljenæring. Det fører til et relativt stort persongalleri. Noe som kan være litt utfordrende. Men personene er så spennende, og deres bestydning for historien er så tydelig definert, så man kommer fort inn i hvem er hvem, og hvem som gjør hva og hvorfor.


Det er alltd spennende med nye forfattere, og nå så denne nye forfatteren er en kunnskapsrik norsk jente som skriver bøker som er så spennende at det lukter svidd, ja, da kan det ikke bli bedre. 
Jeg håper det ikke blir så alt for lenge til den tredje boka om Mia Mikkelsen er klar.


Her finner du boka som  innbndet  og  pocket 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar