lørdag 3. september 2016

SPLITTER NY VINYL I POSTKASSA: THE WIZARDS – THE SINGLES 1964 – 1967


2016. Kebab Cat Records KCR 001
Tidlig på sekstitallet var det Shadowsmusikken som var det absolutt hotteste man kunne tenke seg.  Og som en følge av denne poppet Shadowsbanda opp over hele landet – også i Narvik.
Personlig så kjenner jeg ikke så godt til Nordnorske bandet, bortsett fra at de var fra Narvik og at jeg har sett en og annen singelplate til salgs hvor prisen ikke har passet min lommebok.
Derfor viser jeg til  en nettside om band fra …nettopp Narvik.

The Wizards, ble startet i 1961, og hette den gang the Wild Cats.   Resten av historien bør du absolutt lese på nettsidene, fordi den er både morsom og svært interessant.

Som sagt så var bandet ganske ukjent for meg.  For en gangs skyld så er jeg for ung !!

Men nok en gang har en mail fra min gode venn Robert ført til en overføring fra bankkontoen min.  Det er umulig å si nei når denne mannen tilbyr en eller flere av sine utgivelser.  Som platesamler og musikkinteressert har jeg mye å takke denne karen for.  Han gjør virkelig en gedigen innsats for nordnorsk musikk og musikkhistorie.

Plata kom i posten i går.  En vakker oransje vinylplate med god gammel ekte sekstitallsmusikk.  Det låter så enkelt og greit, men likevel så tidsriktig og flott. 




Jeg føler meg nesten utvalgt her jeg sitter med den oransje plata.  Det finnes kun 99 eksemplarer til av denne.  I tillegg finner det 200 stk i svart vinyl.  Gjett om denne kommer til å stige i verdi?

Jeg er bare takknemmelig for at slik musikk utgis på nytt, og så må jeg gi honnør til bandet og musikken. Tenk deg, musikken er 50 år gammel, men gir oss fremdeles den samme «good old feeling» som vi hadde på sekstitallet …. Og jeg tror jaggu jeg har blitt bittelittegrann tynnere bare ved å lytte..

God helg folkens.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar