fredag 27. januar 2017

TV-SERIE: SVARTSJÖN



Kanal:  Viaplay.
Sesong: 1, 8 episoder.
Skuespillere:  Nils Ole Oftebro, Christian Skolmen, Odin Waage, Sarah-Sofie Boussnina, Filip Berg, Mathilde Norholt |
År:  2016

Fra viafree..se:
Historien i Svartsjön tar sin början då den unga rikemanssonen Johan bestämmer sig för att öppna den tidigare nedlagda skidorten Svartsjön, som stängdes på grund av några mystiska dödsfall för 20 år sedan. Tillsammans med en grupp vänner och flickvännen Hanne tar Johan över stället, och gänget inleder en lustfylld vistelse med skidor, fest och flirtar. Men snart börjar mystiska händelser splittra gruppen, och när den extrema kylan gör livet svårt i Svartsjön börjar sprickorna i gänget bli allt tydligare.


Min kommentar:

Velkommen etter Sverige, sier jeg bare.  Dette er noe av det kjedeligste keg har sett på lenge.  Det er helt tydelig at noen er inspirert av filmene Fritt Vilt og Villmark.  Men i en film så sliter vi oss gjennom halvannen time.  Her er det hele 8 episoder, som skal fylles med blod, skrekk og drap. 

Det som forundrer meg mest er at etter hvert som en etter en av disse ungdommene dør, så er det nesten som om resten av gjengen bare trekker på skuldrene, før de flytter den nylig døde til en annet rom eller bare rett og slett legger et laken over liket.


Nei, dette er hverken skummelt eller spennende.  Fordi det er så forutsigbart. Den danske hovedpersonen irriterer meg.  Hvorfor i all verden skal hun drive å gå overalt på dette hotellet, - alene?

Ja, jeg forstår at jeg skal bli skremt, men jeg blir bare irritert.  Men det jeg begriper minst av alt er hvorfor gode skuespillere som Nils Ole Oftebro og Christian Skolmen har tatt en rolle i denne serien? 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar