onsdag 22. mars 2017

SPLITTER NY VINYL : THE DEVIL AND THE ALMIGHTY BLUES


2015. Blues For The Red Sun ‎– BFTRS LP01.  



Om du, som meg, digger  knallhard og litt mørk rock,  stonerock og blytung blues.  Om du trakterer et instrument selv eller er mester på luftgitar,  - ja da er dette et band og ei skive du vil like.   

Og en ting til,  -  Her får vi nostalgi i bøtter og spann.  Syttitallet banker på.  Vent litt, - Jeg er snart klar.  Må bare finne fram firkantslengbuksene mine og velourbuksedressen.

Hvem er så «The Devil And The Almighty Blues»?  Jo, bandet består av rutinerte folk fra mange  band; The Dogs, The Good The Bad & The Zugly, Indikation, Goo.  På gitar har de med kritikerroste Torgeir Waldemar.

Så om du har vært sånn nogenlunde våken og fulgt med på norsk musikk  de siste årene, så forstår du at dette er kvalitet og musikk med trøkk. 

Dette albumet ble utgitt i 2015.  Jeg ble tilbudt skiva da jeg bandets andrealbum kom nå for et par uker siden.  Denne vinylutgaven har fargen orange splatter.  I farten kan jeg ikke huske å ha sett denne farven på en vinylplate noen gang.  Virkelig tøft.  Ikke sant?


Orange splatter.  Lim. edition.



Vinylen ligger i et stilig og mørkt utbrettscover.  Noe som kler dette albumet. Om jeg skal pirke på noe, så må det være at kantene på selve vinylplata er utrolig skarpe.  Ja, faktisk så skarpe at de har skjært gjennom alle sider på innerposen.  Her kunne det vært gjort en bedre jobb.  Vi vinylsamlere er litt sære, så for oss så er cover, og vinyl nesten like viktig som musikken.

 Dette er bandets første album og den første utgivelsen på labelen «Blues for the red sun» fra Tromsø. 

Et blogginnlegg om  bandets andre skive kommer plutselig.  Og når det skjer så kan du finne det her.


Du kan høre musikken på Tidal  eller  Spotify.


Her kan du kjøpe albumet som vinyl  og  cd

Bandets nettsider finner du her







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar