tirsdag 7. februar 2017

FRA PLATEHYLLA: PAAL FLAATA – RAIN


2005. S2 Records. S2LP 018

Paal Flaata er en artist jjeg først har oppdaget som solooartist i de senere år.  Jeg har jo tigligere blogga om disse utgivelsene.




Jeg kjente jo selvølgelig til Paals karriere fra bandet Midnight Choir.  Men han låter ganske annerledes som soloartist.  Ja, han låter faktisk ganske annerledes på denne skiva også i folhold til de siste platene han har gitt ut.

Jeg har følelsen av at dette ligner på noe jeg har hørt før, og så plutselig kommer jeg på det, - Roy Orbison.  Jeg er faktisk overraska over spennvidden på Paals stemme.  På denne plata viser han virkelig hvor stor stemme han egentlig har.  Ja, han matcher faktisk selveste Morten Harket et øyeblikk eller to.


Jeg begriper ikke hvorfor jeg ikke har spilt denne skiva før.  Men den har vel blitt kjøp på den tiden jeg bodde i Oslo og kjøpte opp store samlinger.  Da rakk jeg ikke å sille gjennom alt før de havnet i hylla.  Dettte nyter jeg godt av nå som jeg kjøper færre plater.  Enda rekker jeg nok ikke å spille gjennom hele innholdet i platehylla før jeg forlater denne jammerdalen.


Her kan du kjøpe musikken som  vinyl ,  vinyl import og  cd








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar