fredag 7. juli 2017

SPILTTER NY VINYL: BÆRRE PÅ JÆVEL vol.2. Nordnorsk Punk 1981-1997


2017.  BackBeat Records (2) ‎– THEIS0217.  Limited Edition, green splatter



Med ujevne mellomrom så får jeg en mail fra en vinylvenn oppe i nord.  Dette er en kar ved navn Robert som har fingrene sine borti mye av det som skjer på den musikalske arena i og rundt Tromsø. Bl.a. Buktafestivalen.  Jeg håper å komme meg dit en gang før jeg blir for gammel.

Mail fra Robert, betyr at han har nye album å by på. Og jeg bestiller, -så langt trygda rekker.

Denne gangen var det et oppfølgeralbum til «Bærre på Javel  1980 – 83, som kom  i 2014. 

Ikke visste jeg at Nord -Norge hadde så mye pønk å by på.  Nå må det i den sammenheng nevnes at jeg bodde i Oslo på hele åtti- og nittitallet, så jeg håper at jeg er litt unnskyldt.  Jeg levde vel i den villfarelse at alle pønkerne i Norge holdt til i Pilestredet, rundt Blitzhuset.

Men jeg våknet i 2014.  Og dette albumet som kom nå, er nesten enda råene.  Dette våkner man i hvert fall av.

Det er morsomt å lese om de forskjellige bandene, og se at hele Nord Norge er representert, - - nesten ---

Se bare her:
Tromsø, Vadsø, Berlevåg, Bodø, Harstad, Sandnessjøen, Svolvær, Hammefest, Målselv, Kabelvåg, Hamarøy, Vardø og Mo i Rana.

Hvor er Sør-Helgeland ?  Var det ingen pønkere f.eks i Brønnøysund, Sømna, Vega eller Bindal?  Og hva med musikkbyen Mosjøen?  Nå må dere jaggu komme på banen, slik at dere kan få med deres bidrag på den neste plata vol 3.  Send meg en mail, så formidler jeg kontakt.  Min adr er to-rini@hotmail.com

Jeg har valgt å kjøpe vinylen med grønn splatter.  Lekker ikke sant?



Inni ligger et hefte med masse info om de band som deltar.
Jeg ser at Robert Dyrnes har hatt hjelp av Tore Stemland underveis, med ide og kompilering, som det heter på coveret.  Dere har virkelig gjort en god og viktig jobb i å ta vare på vår nære musikalske historie.


Så løp og kjøp plata folkens!

Her er sporene:
A1     Per Ivars Orkester :   Suck The Pig
A2     666 :  Smerten      
A3     Revoltage:   Kjøttkaka   
A4     Skjit-Lars:   Verrückt In Der Kontrol-Zentrale
A5     Barn Av Regnbuen:   EDB Og Data  
A6     Ræva Rockers :   D-Dans         
A7     Slog:   Join In
A8     Spønk:         I Skyggen Av Et Tre      
A9     PLX 15:   Midnattsbarn
B1     Diddy Wah Diddy:   Zombie Sex Machine  
B2     Norzink:   Æ Hate Turistan      
B3     Farout Fishing :   Farout Fishing        
B4     Wægg:   Silda I Hopen   
B5     Ariske Maur :   Åndssvak Terror       
B6     Bollox:   Hellraisers       
B7     Politisk Avfall:  Knut Hamsun
B8     Terror For Jesus:Kick    
B9     Panicaragua:   MTV Fobi 








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar