fredag 8. september 2017

KVELDENS FILM: AN INVISIBLE SIGN





År: 2010
Skuespillere:      John Shea      Marylouise Bruke      Jessica Alba      Sonia Braga      J.K. Simmons      Bailee Madison      Chris Messina     Sophie Nyweide
Regi :     Marilyn Agrelo
Sjanger:  Drama:
Land:  USA

Fra filmarkivet.noi:
Mattegeniet Mona Gray er en 20-år gammel ensom ulv som allerede som ung ofret alt for matematikken, som for henne er en slags “avtale med universet”, slik at hun kan hjelpe faren som har blitt rammet av en mystisk sykdom. Årene går og Mona blir ansatt som mattelærer på en barneskole, og gjør sitt beste for å hjelpe elevene samtidig som hun kjemper med sine egne personlige kriser. Basert på en bok av Aimee Bender. I hovedrollene ser vi Jessica Alba (Fantastic Four) og Chris Messina (Argo).

Min kommentar:

Sorry folkens.  Men dette var to laaaaange timer.  Jeg ville så gjerne like denne filmen, og satt derfor og ventet på at ting skulle skje.  Men beklager.  Dette ble for kjedelig.

Av og til er det befriende og se noe annet enn action, vold, rop og skrik.  Men da må det være noe som fanger min interesse.  Enten må det da være drama, spenning eller komedie. Men her var det ingenting..  Absolutt ingenting.  

Skuespilleren er ikke troverdig i sin rolle.  Hun gjør en ok jobb.   For all del.  - - Men hun ser ut som en tolvåring, så da blir hun temmelig svak som lærer for en utfordrende skoleklasse. Denne klassen ledes av en, ja unnskyld meg, ufyselig jentunge.  Og når så denne jentungen er mere veslevoksen enn læreren.  Ja, da blir det hele veldig rart.

Man kan jo spørre seg om en filmer om fag  som matte ikke er dømt til å være kjedelig.  Men da vil jeg svare NEI.  Jeg har sett opptil flere filmer om realfag, hvor jeg har kost meg gjennom absolutt hele filmen. 

Så jeg lar meg ikke skremme av denne ene katastrofalt dårlige realfag-filmen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar